dziennikarz 6

Lekcja dziennikarstwa, czyli jak napisać reportaż

Jak zostać dziennikarzem? Jak napisać reportaż? Jakie są plusy i minusy zawodu dziennikarza? Na te i inne pytania gimnazjaliści uzyskali odpowiedzi podczas nietypowej lekcji języka polskiego, na którą zaprosiła dziennikarza, redaktora naczelnego „Tygodnika Koneckiego”, pana Wojciecha Purtaka, polonistka i wicedyrektor, pani Agnieszka Czarnecka.

dziennikarz 3

dziennikarz 2

dziennikarz 1

Celem lekcji było poznanie etapów pracy nad reportażem, zwrócenie uwagi na jego tematykę oraz bliższe poznanie pracy dziennikarza – reportażysty. Uczniowie klas trzecich gimnazjum zostali przygotowani do spotkania przez swoje polonistki. Wiedzieli jakie są rodzaje reportażu, poznali cechy dobrego reportażysty, rozumieli cel podejmowania takiego gatunku dziennikarskiego. Zawsze jednak ciekawiej słucha się fachowca w danej dziedzinie. Pan Wojtek chętnie odpowiadał na pytania zadawane przez polonistkę. Dzielił się bardzo szczerze swoimi doświadczeniami podczas zbierania materiałów na reportaże. Stwierdził, że praca pochłania dużą część jego czasu i trudno znaleźć mu chwilę na własne pasje. Poradził również młodzieży, by bardzo rozsądnie podeszli do wyboru szkoły ponadgimnazjalnej i przyszłego zawodu. By kierowali się głównie swoimi zainteresowaniami, a nie spełniali oczekiwania na przykład rodziców. Przyszły zawód powinien sprawiać im radość i przynosić satysfakcję.

dziennikarz 5

dziennikarz 4

Na zakończenie lekcji uczniowie podziękowali panu Wojtkowi, wręczając bukiet kwiatów. Mają nadzieję na kolejne spotkanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *