Uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej w Królewcu na 2 dniowej wycieczce do Sandomierza

Dużo zwiedzania, a przy tym integracja i dobra zabawa – to rezultat 2 dniowej wycieczki do Sandomierza, która odbyła się w dniach 1.06.2018r – 2.06.2018r. rodzice uczniów klasy VI zafundowali wycieczkę swoim pociechom z okazji Dnia Dziecka, a dwie mamy udały się ze swoimi dziećmi.

W I dzień zwiedziliśmy: stare miasto, dziedziniec zamkowy z zamkiem z zewnątrz oraz ratusz z zewnątrz, rynek, zabytkowe kamieniczki, maszerowaliśmy po wzgórzu staromiejskim, przeszliśmy uchem igielnym, do tego spacer obok Collegium Gostomianum i Domu Długosza, rejs statkiem po Wiśle okazał się fascynujący, a przejście podziemną trasą turystyczną tajemnicze, wejście na taras widokowy na Bramie Opatowskieji oglądanie panoramy Sandomierza było piękne. W muzeum ojca Mateusza mogliśmy poczuć się jak na planie filmowym. Po wyczerpującym zwiedzaniu przyszedł czas na pamiątki i obiadek. Późnym popołudniem pomysłowi wycieczkowicze postanowili dać popis taneczno – wokalny na sandomierskim rynku. Świetna zabawa dla zwiedzających oraz występujących trwała kilkanaście minut i zakończyła się gromkimi brawami. Nieco zmęczeni udaliśmy się na nocleg do centrum wycieczkowego Salus. W II dzień o godz. 8.30 wyruszyliśmy w drogę.

Zwiedziliśmy kościół św. Józefa z kryptą podziemną. Następnie udaliśmy się do seminarium duchownego w Sandomierzu- zwiedziliśmy kościół, ogród i wnętrze seminarium, o 10.00 – zwiedzaliśmy zamek w Baranowie Sandomierskim, a następnie zamek Krzyżtopór – jedną z największych atrakcji turystycznych w Polsce. Około 14.00 przeszliśmy z przewodnikiem podziemną trasą turystyczną w Opatowie. Po krótkim czasie wolnym udaliśmy się w drogę powrotną.

Szczęśliwi i zmęczeni wróciliśmy do swoich domów.Wszystkim uczestnikom wycieczki gratulujemy i dziękujemy za: przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, dobry humor, zabawę, oraz życzliwość. Wycieczkę zorganizowała oraz opiekę sprawowała p. Dorota Kołodziejczyk