UCZNIOWIE ZDROWO I NA SPORTOWO W OKRESIE KWARANTANNY!

Drodzy Uczniowie,
za nami tydzień przerwy od systematycznych ćwiczeń i ruchu na zajęciach wychowania fizycznego.
Jako nauczyciele wychowania fizycznego chcielibyśmy uświadomić Wam, jak ważne w tym trudnym czasie jest dbanie o swoją kondycję fizyczną i zdrowie.

Wiemy, że odporność naszego organizmu zależy w dużej mierze od stylu życia jaki prowadzimy, między innymi: jak się odżywiamy, ile śpimy, czy wykazujemy aktywność sportową.
Ponieważ WHO zdecydowanie zaleca ograniczenie kontaktów, a co za tym idzie przebywanie w domu – myślimy, że dwa z wyżej wymienionych punktów możecie realizować, tzn. wyspać się i samodzielnie uprawiać sport.

Uwierzcie nam, żeby poćwiczyć, nie trzeba wychodzić z domu, nie potrzebujemy też zbyt dużej powierzchni.
Proponujemy zacząć od porannego rozruchu, aby pobudzić krążenie: po przebudzeniu otwórz okno i wywietrz pokój.
Zrób kilka podstawowych ćwiczeń, które znasz z rozgrzewki na lekcji wychowania fizycznego, np. przysiady, skłony, wymachy, krążenia ramion.
Ilość wykonywanych ćwiczeń zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i Twojego zaangażowania.

Zawsze w wolnej chwili (będziesz mieć ich teraz znacznie więcej) możesz poćwiczyć brzuszki, przysiady, pompki.
Chociaż boiska, hale, pływalnie są zamknięte to jednak ruch,  najlepiej na własnym podwórku nie są zakazane, możesz z rodzicami bądź rodzeństwem organizować różne formy zabawy, np. ringo, tor przeszkód, kometka, strzały na bramkę, rzuty do kosza, do celu lub na odległość, jazda na rowerze, rolkach…

Po wykonaniu materiału dydaktycznego przesyłanego przez nauczycieli lub korzystaniu  z innych źródeł wiedzy, pamiętaj koniecznie o odpoczynku czynnym. Zobaczysz, że po okresie systematycznych ćwiczeń szybko wrócisz do normalnej sprawności fizycznej, a Twoja sylwetka będzie wysportowana.

Proponujemy obejrzeć kilka meczy z dowolnych bądź ulubionych przez siebie gier zespołowych (niestety w większości będą to powtórki, ale  jednocześnie możliwość powrotu do wspaniałych chwil z przeszłości ;)) i tym samym przypomnieć sobie przepisy gry, wymiary boiska, ilość zawodników na boisku itp. Można również zagrać w gry planszowe, np. warcaby czy szachy.

We wszystkie wyżej wymienione działania możesz zaangażować swoich bliskich (rodzeństwo, mamę, tatę  – jeśli tak jak Ty siedzą w domu).

Pamiętaj o tym, żeby wszystkie ćwiczenia wykonywać z zachowaniem bezpieczeństwa, przestrzegania zasad higieny i na miarę swoich możliwości.
Pomysły na sportowe wyczyny niebawem.

DO ZOBACZENIA NA BOISKU!

p. Jacek Kołodziejczyk,
p. Dawid Kołodziejczyk.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *