MARZEC – MIESIĄCEM MATEMATYKI

     Marzec jest miesiącem, w którym większą uwagę poświęcamy KRÓLOWEJ NAUK, czyli MATEMATYCE.
W tym roku szkolnym, po raz pierwszy Szkoła Podstawowa w Królewcu włączyła się do ogólnopolskich obchodów Dnia Matematyki, których inicjatorem jest Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve. Edycja DM 2017 uzyskała patronat honorowy Ministra Edukacji Narodowej. W jego ramach uczniowie  klas II – VI rozwiązywali zadania, których przewodnim tematem było „Pieniądze to nie wszystko”. Zadania składały się z pytań
z zakresu matematyki i nauk pokrewnych. Rywalizacja była zacięta. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowy dyplom i upominek związany z matematyką.

    Ponadto nauczycielka matematyki Justyna Piekarska przygotowała dla dzieci łamigłówki, rebusy, krzyżówki, skojarzenia matematyczne, które skierowane były dla wszystkich uczniów, nawet dla tych, którzy nie lubią matematyki! Zaplanowane zadania nie wymagały od uczniów wiedzy matematycznej – wystarczył otwarty umysł i chęć zabawy matematyką.
Uczniowie  kl. V uczestniczyli w konkursie  ,,Mistrz Sudoku”. W jego ramach wyłoniono  zwycięzcę – Janka Szymkiewicza. Należy nadmienić, iż Janek w ubiegłym roku szkolnym również wywalczył ten sam tytuł.

Gratulujemy!

      Poza tym uczniowie kl. IV-VI zmagali się z dyktandem matematycznym. Młodzi matematycy poradzili sobie z nim świetnie!

Najlepsze wyniki uzyskali na poziomie:

klas czwartych – Kamila Kos, Wiktoria Opara, Amelia Stępień, 

klas piątych – Amelia Bąk, Igor Zroślak, Julia Opala, Eliza Opala, Joanna Lachowska,  Patrycja Łakomiec,

klas szóstych – Bartłomiej  Dulewicz, Wiktor Dulewicz.

GRATULUJEMY!

Nie zapomniano o tych uczniach, którzy chcieli sprawdzić swoją wiedzę.

    Dnia 9 marca 2017 r., po raz pierwszy 17. uczniów kl. IV-V przystąpiło do III edycji Internetowego Konkursu Matematycznego ,,Maks Matematyczny”. Jest to nowa
i oryginalna koncepcja konkursu matematycznego, która wykorzystuje technologie informatyczne. Stanowi przede wszystkim rozrywkę umysłową w formie interaktywnych gier matematycznych. Ich rozwiązanie wymagało wiedzy matematycznej oraz umiejętności poszukiwania strategii i tworzenia algorytmów.
Uczeń: Jan Szymkiewicz z kl. V odniósł sukces uzyskując bardzo dobry wynik i zaproszenie do kolejnej edycji. Pozostali uczniowie też zaprezentowali wysokie umiejętności.

    Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu i życzymy dalszych sukcesów. Zachęcamy też do wzięcia udziału w IV edycji już za rok.
Zadowalający jest fakt, iż każdy uczeń miał możliwość bawienia się matematyką,
w sposób dogodny dla Niego.
   Organizatorami i koordynatorami w/w przedsięwzięcia były panie: Justyna Piekarska, Lucyna Basiak.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *