Przypominamy, że w roku szkolnym 2017/2018 szkoła wzbogaciła się o kolejne pomoce dydaktyczne. Dzięki wykorzystaniu pomocy dydaktycznych uczniowie w sposób kreatywny podczas zajęć przyrodniczych, ekologicznych, geograficznych i biologicznych rozwijali:
– kompetencje naukowe w większości metodą doświadczalną.
Pozwoliło to uczniom:
– poznawać przyrodę w różny sposób,
– prowadzić obserwacje przyrodnicze i doświadczenia,
– korzystać z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie,
– poznawać zasady działania modeli wielu urządzeń i przyrządów,
– stosować zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń przyrodniczych,
– dostrzegać i przedstawiać pozytywne i negatywne zmiany w środowisku przyrodniczym w wyniku działalności człowieka,
– wskazywać i badać żywe i nieożywione elementy ekosystemów oraz wykazać zależności zachodzące między nimi,
– poznawać odnawialnych i nieodnawialnych zasobów przyrody i rozumieć konieczność racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Badanie wody
Baterie słoneczne jako odnawialne źródło energii
Czy prąd płynie przez cytrynę?
Mierzenie odległości za pomocą drogomierza
Odnawialne źródła energii
Pomiar składników pogody
Wiatrak na baterię słoneczną