NA TABLICZKĘ SPOSÓB NOWY SAMA WCHODZI CI DO GŁOWY – XII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w SP Królewiec

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to akcja edukacyjna, która odbywa się każdego roku w pierwszy piątek października. Nauczyciele, dzieci  i młodzież ze Szkoły Podstawowej w Królewcu tradycyjnie wzięli udział w tym wydarzeniu. Nad organizacją imprezy czuwały p. Justyna Piekarskap. Paulina Kuleta.

Uczniowie przygotowywali się do tego wydarzenia już od poniedziałku.
Pierwszoklasiści ozdabiali wielkie drewniane litery, z których utworzyli napis „Tabliczka mnożenia”. Swoje dzieło z uśmiechami na twarzy zaprezentowali podczas piątkowego konkursu.

Również dzieciaki z klasy drugiej i trzeciej nie pozostały w tyle i pochwaliły się swoimi plakatami promującymi naukę tabliczki mnożenia.

A uczniowie z klasy 4, 5, 6 wykonali prace plastyczne z rymowankami, które udekorowały szkolne korytarze. Ciekawe i nietypowe sposoby na naukę tabliczki mnożenia zaprezentowali przedstawiciele klasy 5. Jeden z uczniów zaprogramował grę w Scratchu, a dwie uczennice wykonały gry planszowe.

Należy docenić pomysłowość i zaangażowanie uczniów 🙂

Także szóstoklasiści wykazali się kreatywnością podczas ozdabiania własnych koszulek. To oczywiste, że tematem przewodnim była tabliczka mnożenia, stąd na ubraniach znalazły się wierszyki, które ułatwiają zapamiętanie działań. Uczniowie zorganizowali „pokaz mody” i zaprezentowali swoje stroje w każdej klasie. Dzięki temu obserwatorzy mogli podziwiać nietypowe koszulki i przy okazji utrwalić sobie tabliczkę mnożenia.

Podczas lekcji matematyki uczniowie z klas 4-8 również mieli szansę utrwalić mnożenie w pamięci. Wychowankowie trenowali swe umiejętności mnożenia liczb, np. grali w gry i rozwiązywali zadania z kart pracy. Najstarsi uczniowie rywalizowali o jak największą ilość patyczków w grze „KABOOM”, aby je zdobyć musieli podać prawidłowy wynik mnożenia i uważać na patyczek z tytułowym napisem. Gracz, który wylosował taki patyczek niestety tracił wszystko i musiał nadrabiać zaległości 😉
Mimo tego uczniowie świetnie się bawili w grupach, jednocześnie pogłębiali i utrwalali swoją wiedzę. Młodsi koledzy musieli wykazać się dużą spostrzegawczością, ponieważ wyszukiwali jak najwięcej działań matematycznych na planszy z liczbami. Wszyscy pracowali w skupieniu i z dużym zaangażowaniem.

Głównym punktem XII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia były tradycyjnie zawody matematyczno-sportowe, w których brali udział uczniowie klas 4-8. Pani dyrektor Anna Cholewińska przywitała wszystkich uczestników i przez cały czas kibicowała każdej drużynie.

Na początku zawodnicy musieli wykazać się sprawnością w konkurencjach przygotowanych przez nauczyciela w-fu p. Jacka Kołodziejczyka. Uczniowie musieli pokonać tor przeszkód. Biegali między pachołkami, przeciskali się pod płotkiem i precyzyjnie trafiali kółkiem na pachołek. Po pokonaniu przeszkód czekali na nich nauczyciele (p. Anna Gorzelak, Małgorzata MichalakKatarzyna Sykuła), którzy sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia. Emocje i presja czasu nie ułatwiały zadania, ale mocny doping ze strony kolegów i koleżanek pozwalał pokonać wyzwanie.
Po sportowym wyzwaniu uczniowie przystąpili do kolejnej konkurencji, w której duże znaczenie miała umiejętność pracy zespołowej. Każda drużyna jak najszybciej musiała ułożyć wieże z kubeczków według podanego wzoru.
Na kubeczkach widniały wyniki mnożenia liczb a na podanych wzorach – odpowiednie działanie. Najpierw trzeba było szybko wykonać mnożenie, znaleźć odpowiedni kubek i ułożyć piramidę. Bezkonkurencyjna okazała się klasa 8 i tym samym powiększyła swoją przewagę punktową nad innymi klasami.
Ostatnią konkurencją była „zabawa kółeczkowa”. Uczniowie utworzyli okrąg w środku, którego znajdowały się liczby. Poruszali się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Na hasło STOP zatrzymywali się, uważnie słuchali jakie działanie należy wykonać. Osoba, która jako pierwsza stanęła na prawidłowej liczbie, zdobywała dla drużyny punkt. W tej konkurencji oprócz umiejętności szybkiego mnożenia w pamięci liczyła się spostrzegawczość, której uczniom nie brakowało.

W tym roku najwięcej punktów uzyskali uczniowie klas 8 a i 8 b i tym samym stali się najlepszymi ekspertami od tabliczki mnożenia.


Na zakończenie nauczyciele podziękowali wychowankom za aktywny udział w promowaniu matematyki.

Obchody XII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia wzbudziły w uczestnikach wiele pozytywnych emocji, a wspólna zabawa zachęciła do dalszej nauki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *