Czytanie lektur wciąż sprawia uczniom kłopot. Trudno zapamiętać bohaterów, wydarzenia. I tutaj ważną rolę mają do spełnienia nauczyciele języka polskiego. Pani Agnieszka Czarnecka, polonistka, w klasie VI postanowiła uruchomić wyobraźnię i kreatywność swoich uczniów podczas pracy z lekturą „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza.
Pamiętamy, że obok głównych bohaterów powieści pojawiają się również zwierzęta afrykańskie np.: słoń King, lew. Każdy z szóstoklasistów wybrał sobie dwa i przygotował o nich informacje typu: jak wyglądają, gdzie żyją, co jedzą itd.. Następnie nauczycielka poprosiła, by spośród zwierzątek gipsowych, które przyniosła, każdy wybrał jedno i je pomalował zgodnie z własnym uznaniem. A były tam lwiątka, lwy, słonie, żyrafy, małpki, zebry. I tu zaczęła się kreatywność! Z wielką cierpliwością i dokładnością uczniowie malowali figurki farbami akrylowymi. Zwierzątka afrykańskie wyszły ślicznie! Uczniowie wzięli je do domu. Mogą ozdobić pokój, a nawet mogą być ozdobą choinki. Z pewnością zapamiętają tę lekcję na długo.