Podsumowanie lektury „Mały Książę” w klasie VIII było nietypowe. Wykorzystując wieszaki, kartony i sznurek, uczniowie zaprezentowali wszystkie najważniejsze informacje dotyczące autora, wydarzeń, bohaterów i sentencji zawartych w książce. Uczniowie zostali podzieleni przez polonistkę, Agnieszkę Czarnecką, na trzy grupy.
Praca w grupie uczy kompromisu, porozumiewania się, dzielenia zadań, odpowiedzialności. Celem jest zwiększenie efektywności, pozwala odkryć słabe punkty proponowanych rozwiązań, uczy formułowania myśli w sposób zrozumiały dla innych oraz pozytywnie wpływa na motywację i zaangażowanie. Miło było patrzeć, jak kreatywnie pracowali ósmoklasiści. Już za miesiąc będą pisać egzamin próbny z języka polskiego, a biorąc pod uwagę, że większość ludzi jest wzrokowcami, to taka praca dobrze służy zapamiętaniu lektury. A jak im wyszło? Proszę obejrzeć zdjęcia.